Lo que pasa.

Häromdagen när jag chattade med min kära och otroligt saknade bror så stavade jag "sekunder" med "g", alltså "segunder". Jag börjar tappa lite stavning allså, på allvar. Iiiiiillaa.. Annars då? Semesterdagarna blir färre för varje dag som går, och temperaturen ligger konstant på runt 35 mysiga grader. Försöker lära min kropp sakta men säkert hur man sover när det är så varmt. Jag har uppfunnit mina alldeles egna Märit-trick! Det går bättre och bättre, det är bara en fråga om att vänja sig (inbillar jag mig). Det gäller för mig att försöka sova på natten, då min kropp efter sex månader fortfarande inte förstår siesta. I alla fall inte den supersiesta som många ägnar sig åt här, vilket innebär att man efter maten går och lägger sig, somnar som en stock inom tre röda och sedan sover sött i ett par timmar, eller varför inte slå till med tre. På dagarna hittar jag på det som faller mig in helt enkelt. Är med vänner, hemma hos pojken, och tar det liksom allmänt lugnt. Jag njuter! Det är precis en månad kvar på lovet, och det händer en hel del roligt under den tiden! På måndag kommer min kära Maria (den andra svenska tjejen som bor här i Argentina) hit till Mendoza med sin svenska familj! Iiiiiiiiih. Sedan kan jag ju tala om att jag kommer att bege mig till Buenos Aires lite senare i februari med deeem! Hur himla bra låter inte det!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0