Examen del DELE.

Den 21 maj kommer jag att skriva en examen för DELE (Diplomas de español como lengua extranjera)! Svensk översättning = Diplom för spanska som utlänskt språk. Det är ett officielt spanskacertifikat. För några veckor sedan var jag och skrev ett prov för att se på vilken nivå jag ligger på i spanska, och fick som reslutat CI, vilket är den näst högsta nivå som finns (finns sex nivåer), alltså den nivå som ligger strax under s.k. master. Hur bra låter inte deeet!? Flytande med andra ord. Kom precis hem från El Instituto Intercultural, där jag nu går på en förberedelsekurs på fredagkvällar. Tre fredagar är det enda jag kommer att hinna med, med start idag. Det är alltså bara två tillfällen kvar innan examen, och bara två veckor kvar tills den stora dagen. Oooooh. Att jag är nervös är bara förnamnet.. För det är ingen lätt match, och ingen liten examen kan jag tala om. Hela den lördagen kommer jag sitta med den, i som congresshuset. Alla i hela världen som ska skriva denna examen gör det samtidigt, och sedan skickas allt till Spanien. Detta diplom kommer att vara till nytta för mig även i Sverige! (Till skillnad från mina skolbetyg här).

(Ja, det kommer fler bilder från min kära familjs vistelse här inom sinom tid. Är så att jag haft lite internetstrul den här veckan, samtidigt som jag har äckligt mycket i skolan..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0