El frio.

Bergen här ser man nu helt snötäckta! På tv:n imorse hörde jag att gränsen över till Chile eller liknande är stängd på grund utav all snö. Det börjar bli riktigt kallt nu. Då menar jag mellan 0-15 grader. Visst, för oss svenskar är det ingenting, och vi är ju vana vid kyla, men inte den kyla som man tvingas stå ut med hemma inomhus och i skolan. De har ju inte alls samma sorts uppvärmning som oss, då de inte har "vinter" på det sättet. Husen här kyls ner snabbt, och jag går runt med dubbla, ibland tredubbla tröjor, samt långkalsonger och mjukisbyxor här inomhus (för att inte glömma tofflor med raggsockor). Inte så tvärmysigt hela tiden kan jag tala om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0