Soy la Märit.

En liten rolig detalj sådär som jag tänkte dela med mig av är att man här i princip alltid lägger till en bestämd artikel framför alla namn, "el" för killar (maskulin artikel) och "la" för tjejer (feminim artikel). Jag är alltså "la Märit". Sedan har vi till exempel "la Giovi" och "el Fede" osv. Ni hajar. Sedan kan jag ju lägga till att mitt namn är riktigt svårt att uttala här, och jag får höra nya versioner mest hela tiden. Gäller att hålla öronen öppna och vara beredd på att svara om jag hör något som skulle kunna vara mitt namn. För att inte tala om mitt efternamn. Det är en ren omöjlighet. Det är knappt lönt för de att äns försöka haha.

Kommentarer
Postat av: mamma

precis som i jämtskan!

2010-09-30 @ 05:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0