Mi primer temblooor.

I onsdags var jag med om min första jordbävning!!! Eller jag har säkerligen varit med om hundratals under mitt år här, då Mendoza är en stor jordbävningszon, men många är så små att man inte känner dem. Jag har dock alltid velat känna av än, för erkänn, lite trist att åka hem efter ett helt år utan att ha gjort deeeet. I alla fall, i onsdags smällde det! Strax innan klockan 12, när vi satt inne på lektion, började plötsligt hela jorden/marken/borden/stolarna/rubbet att skaka!! Det varade bara ett antal sekunder, men det räckte gott och väl för att mitt hjärta skulle ta sig ett rejält skutt! Lite smått obehagligt var det faktiskt.. Går inte riktigt att föreställa sig innan hur det känns när hela marken skakar. Men jag var ju då nöjd ändå! Haha. Skolan evakuerades snabbt (de tränar ju infor sådant här, som vi gör för brand), men bara efter någon timme eller mindre återvände vi till det normala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0