Feliz cumple.



Igårkväll (torsdag) var jag på 18-årsasado hos Pablo som går i min klass! Det var jag och omkring 25 killar (fråga mig inte varför haha). Här är det tradition att när en kille fyller 18 år så rakar man av honom allt hår, och ofta då inte bara det på huvudet. Så det gjordes självklart igår, under stort jubel. Vid omkring halv två drog drygt hälften av gänget (större delen av de jag kände) vidare till som den stora bargatan här i Mendoza och intog en bar, däribland jag. Minst sagt intressant att vara enda tjejen bland tolv killar som ägnar sig åt precis det man brukar ägna sig åt på en bar haha. Men det var kuuul, många var mina classmates juu! Här spelar det ingen roll att det är torsdag - man går ut ändå. Kom hem lagom till det att jag lyckades sova en dryg timme innan väckarklockan ringde och det var dags att åka till skolan. Ni kan ju gissa hur trött jag var i skolan idag.. Tillråga på allt är fredag än av mina långa dagar, och ikväll ska jag iväg på ytterligare en asado, så det finns ingen direkt tid för en längre siesta..

Kommentarer
Postat av: Titti

det låter som du har det riktigt kul!! Sova får du väl göra nån annan dag ;o)

2010-09-25 @ 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0