El último finde en septiembre.











Helgen har varit braaa! I lördags var jag hela dagen hemma hos en kille i min klass med större delen av resten. Pizza/hamburgare, musik, ping-pong och allmänt göra-ingenting. Asså de allra flesta här bor verkligen i stora fina hus, med stor trädgård som gärna innehåller en och annan palm, stor pool, asadohäll (stor grillplats), uthus med musikanläggning, flat-screentv, pingisbord, köksdel och allt man kan tänkas behöva! Idag har jag varit med släkten här på mammas sida till en annan del av provinsen Mendoza som heter Tunuyan, och väl där till en plats som heter Manzano Histórico (bilderna). Inte så svårt att gissa vad vi gjorde vaa? *Trumvirvel* Asadooo såklart! Asså släkten på mammas sida är verkligen sådär argentinskt smågalen haha. Idag var första dagen på en hel evighet som det var mulet större delen av dagen. Det kom tillochmed regn, vilket är sensationellt då det i princip aldrig regnar här. Det kan gå ungefär ett år utan att det regnar, så ovanligt är det. På vägen hem började det även hagla, med isklumpar med diameter på någon centimeter. Nu ska jag sussa hade jag tänkt. Chauu amigos.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ser jättemysigt o glatt ut. Vilken tur att du inte är vegeterian;) Trumvirvel - vad innebär det tro. Kanske kött av alla sorter. Var det ni som red eller andra som du fotade?

2010-09-27 @ 05:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0