"Todos a la derecha! Repito! Todos a la derecha!"





Léonie (Schweiz), Willemijn (Holland) och Maria (Sverige).

Maria och jag.



Tangolektion.





Christoffer och Thomas (Norge).



Vi tio STS-barn (och en till av någon anledning).


Egentligen borde jag inte vara där jag är just nu - kvar på förberedelselägret. Jag borde ha varit hos min värdfamilj. P.g.a busstrejk så är vi ett gäng som inte kan ta oss till våra familjer. Vi måste därför vara kvar här en natt till, och åka imorgon bitti istället. När jag fick reda på det imorse bröt jag ihop totalt.. Jag behövde verkligen inte en natt till här..

Pratade en kort stund med min värdsyster i telefon tidigare. Det var lite spänt, och första gången jag pratade spanska i telefon, vilket kändes lite smålustigt. Appropå spanska, så är det helt otroligt hur snabbt man på något sätt kommer in i spanskan. Det känns så naturligt att leka på spanska, få instruktioner på spanska och prata om viktiga saker på spanska. Det är en helt fantastisk känsla att jag faktiskt förstår allting. Imorgon, imorgon kommer jag att träffa min värdfamilj för första gången. Behöver jag äns säga att jag är nervös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0