¡Hasta luego Suecia, nos vemos el año que viene!




Det är med blandade känslor jag har tagit mig igenom den här dagen. Jag har brutit ihop både en och två gånger, både inombords och utåt. Det går inte att beskriva vad som cirkulerar i mitt huvud just nu. Jag frågar mig själv hela tiden vad i hela friden jag har gett mig in på. Samtidigt har jag fortfarande inte förstått att jag åker imorgon. Jag har fortfarande inte förstått att jag kommer att vara borta i ett helt år.  Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag kommer att behöva stå på flygplatsen imorgon och säga hej då till mamma och pappa. Eller snarare inte velat förstå. Jag försöker skjuta undan den tanken hela tiden, för jag vet hur fruktansvärt jobbigt det kommer att bli. Mamma och pappa, jag älskar er så mycket, och tack för att ni har gjort min dröm sann.

Men imorgon bär det i alla fall av, vare sig jag har förstått det eller inte. 15.40 går flyget från Arlanda. Sedan kommer vi att mellanlanda i London, där vi kommer att träffa utbytesstudenter från andra länder som ska till Argentina med STS. Efter ett antal timmars väntan på Heathrow bär det av med flyg till Buenos Aires. Sedan kommer vi att byta flygplats för att flyga vidare inrikes till Córdoba, där vi kommer att landa på morgonen lokal tid, vilket är 5 timmar efter oss. Väl där väntar ett antal dagars förberedelsekurs. Som ni ser nedan är det "vinter" i Argentina nu, eftersom deras årstider är precis tvärtom. Nästa gång jag skriver befinner jag mig troligtvis på argentinsk mark! Ciao!



Kommentarer
Postat av: Josefin

Lycka till med allt! Ha ett underbart år i Argentina! :D

2010-07-15 @ 23:10:36
URL: http://josefinsusa.blogg.se/
Postat av: niklas

Ha ett riktigt bra år!

2010-07-16 @ 02:00:49
URL: http://niklasiusa.blogg.se/
Postat av: Pingvin

Kommer sakna dig så otroligt mycket, herregud, jag har inte fattat att du åkt ....

2010-07-17 @ 21:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0