Mendoza.

Jag kom fram till Mendoza halv åtta på morgonen igår, efter att ha spenderat hela natten på en buss. Jag bor i staden Godoy Cruz, strax utanför Mendoza capital, hos familjen Viotti! Familjen består av mamma, pappa och två döttrar, som är 10 respektive 15 år. Än så länge verkar det mesta toppen. Redan igår hann jag med mycket och träffade stora delar av släkten! Lunchade gjorde vi med kusiner, faster och farbröder, och senare på eftermiddagen tog jag en promenad med min värdmamma till hennes föräldrar där jag även träffade moster, morbror och kusiner. Alla var jättetrevliga och hemma hos kusinerna på pappans sida så hade de gjort en fin "Bienvenida. Välkommen"-skylt till mig! På kvällen åkte vi in till Mendoza city och köpte bland annat min skoluniform.

Idag när jag vaknade hade jag verkligen sett fram emot att ta mig en springtur, men när jag tittade ut genom fönstret så snöööar det! Wtf!? Tänkte om lite då. Inte så taggad på snö nu faktiskt, och det är sådär att det smälter direkt när det når marken och blir sådär blött och mysigt, och inte vitt och fint äns. Väderväxlingarna här är verkligen inte att leka med. För er som inte vet så ska Mendoza vara en av de absolut vackraste delarna i hela Argentina, men än så länge har jag tyvärr inte sett det.. 





Jag (ni får ursäkte min mjukis-utstyrsel och något trötta uppsyn, men jag hade en lång resa i bagaget), farmor, syster, faster, pappa och kusin. Ja, jag är snäppet längre än de flesta här, men inte så att det stör alls.


Kommentarer
Postat av: mariaaaaaaaaaa

haha i alla fall bättre att bara va snäppet längre än en meter längre! du har ju sett mina systrar.. haha känner mig som en jätte!

2010-08-14 @ 00:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0