Lo que pasó ayer.

Måste berätta en sak! Sent igårkväll när vi gick förbi Plaza San Martín hörde vi tangomusik och såg ett femtontal par dansa mitt på torget, och folk som satt och stod runt omkring och tittade. Vi gick fram och tittade vi också, och det dröjde inte lång tid förän en gubbe kom fram och som när han förstod att jag var utlänning med i princip noll tangoerfarenheter bjöd upp mig till dans. Efter lite velande och påtryckningar kunde jag bara inte säga nej, så dansa tango var vad vi gjorde! Då kände jag verkligen att jag var i Argentina! Att börja dansa med en helt främmande gubbe bara sådär mitt på torget hade verkat som vansinne i Sverige, men här är det världens mest naturliga sak.

Kommentarer
Postat av: Clara

Haha klichébilden av Argentina men gud vad underbart! Precis det jag hoppades att du skulle få va med om :)

2010-08-09 @ 23:16:42
Postat av: Kia Högbom-Persson

Hej Märit!

Jag läser din blogg varje dag! Du har verkligen haft en jobbig start men verkar ändå ta det hela väldigt bra. Vad jag förstår är du med om många spännande händelser. Hoppas att det löser sig med värdfamilj snart, så att du hamnar i "rätt" skola/klass.

Há det så gott!

STOR KRAM!

Hälsningar! Kia

P.S. Jag skulle vilja sett dig, när du dansade tango!

2010-08-10 @ 10:49:59
URL: http://maritargentina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0