Agosto.





















I Lördags kväll var jag tillsammans med två tjejer jag bor med (Frankrike 19 år och USA 21 år. De är inte highschool-studenter som mig) på bio tillsammans med några av den ena tjejens kompisar. Det kostar ca 40 kr att gå på bio här. Vi såg "El Origen" ("Inceptions" på engelska). Den var.. intressant, men faktiskt ganska bra. Dock var handlingen ganska komplicerad om man säger så, så det var lite svårt att hänga med. Efter bion gick vi till en Parillarestaurang (grillrestaurang) med ett tyskt par (19 år) som också bor med oss. Alltså de som känner mig vet att jag inte är en köttmänniska alls, men här i Argentina är det på riktigt, och otroligt gott. Köttet går inte äns att jämföra med Sverige. Här äter man fyra ggr mer kött än i Sverige, och det hör inte direkt till ovanligheten att bli serverad endast en stor köttbit till middag. (Johannes, you would love it!)

Igår eftermiddag tog vi oss en city-tour här i Córdoba med en sådan där super-turistig buss där man kan sitta på taket. Vi valde tyvärr den enda mulna dagen, och det var riktigt kyligt på taket (men självklart skulle vi sitta där ändå), därav mössan och vantarna. Vädret växlar verkligen mycket här. Inte bara det att temperaturen på morgonen och mitt på dagen skiljer väldigt mycket (och då pratar jag inte bara några grader), utan ena dagen kan det vara 15-20 grader och sol och andra 5 grader och snålblåst. Det är ett mirakel att jag inte gått och blivit jätteförkyld än, för det är vanligt att bli det när man inte är van, men jag känner och befarar att det är på väg.. Känner mig långt ifrån frisk, och har vaknat med ont i halsen i några dagar nu.. På kvällen igår gick jag och tjejen från USA på en katolsk mässa i en stor katedral. Idag har jag haft en sådan där dag när allt känns extra jobbigt och hopplöst.. En sådan där dag när jag mer än någonsin vill krama om mina nära och kära.. De dagarna är alltför vanliga nu.. (Tilläggas bör göras att jag inte bor i någon familj direkt, utan mer som på "bed and food", som jag väljer att kalla det.. Nej, jag trivs inte..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0